E-Business (Proces) Optimalisatie

Bijna iedere business is vandaag de dag in zekere mate een e-Business. Veel gebeurt nu electronisch en daarvan weer veel online. Van papier en handmatig naar electronisch en automatisch is een proces dat wel in goede banen geleid moet worden voordat het als succes binnen de organisatie gezien wordt. Optimalisatie van e-Business processen en automatisering is daarom van groot belang in de moderne bedrijfsvoering.

Waar veel organisaties al naar een papierloos kantoor zijn overgestapt, is het buzz-woord nu ‘Cloud’; documenten, data en software online brengen zodat de juiste mensen er altijd en overal bij kunnen. Dit kan veel voordelen met zich meebrengen (zoals duurzaam ondernemen) maar vereist wel enige ‘buy-in’ van de betrokken partijen en vaak training. Wij hebben hier meer dan 12 jaar ervaring mee en kunnen binnen iedere organisatie die bij de tijd wil blijven verbeteringen identificeren en optimalisaties implementeren.

hp_slide_cloud_service_580x290

Laat dit maar aan ons over....

Overstap naar Cloud-werken

Overal en altijd bij de bestanden, data en software, maar wel veilig. Het nieuwe werken, van thuis of op reis, vereist een nieuwe strategie en mindset. Google Apps, DropBox for Business, Office pakketten in de Cloud, IMAP e-mail, Collaboration Suites en Project Management zijn slechts enkele voorbeelden van wat er mogelijk is on-the-go en in the Cloud. Als je bedrijf afhankelijk is van die ene laptop, externe harde schijf of die ene email inbox dan is het wachten op problemen… Tijd voor de Cloud dus! De overstap naar de Cloud is vaak ook een keuze voor duurzaam ondernemen.

Customer Relationship Management

Customer Relationship Management is een must voor een ieder die aan sales en marketing doet. Wat zit er in de ‘pipeline’, hoe is de forecast en wie zijn nu eigenlijk mijn beste klanten? En welke campagnes werken nou wel en niet? Dit en meer beantwoord je met een CRM. Krijg volledig inzicht in het marketing en sales proces zodat je met minder, meer kunt doen. Meten is weten dus verlos jezelf van die overvolle inbox en dat spreadsheetje, maak gebruik van een volwaardig CRM als SugarCRM of SuiteCRM.

HelpDesk

Klantenservice via Outlook gaat nog als het slechts enkele e-mails per dag zijn. Zodra er meerdere personeelsleden zich met een toenemend aantal klanten moeten bekommeren, dan is e-mail al gauw onpraktisch. Dit veel voorkomende scenario vereist een zgn. ticketing-systeem of helpdesk, liefst met een self-service kennisbank.

Collega’s kunnen dan samen problemen oplossen en je krijgt volledig inzicht in hoe snel en effectief je klantenservice is. Stel je klant centraal en stap weg van klantenservice puur gebaseerd op e-mail. Via moderne helpdesk software kun je zelfs social media integreren om je klant daar te helpen waar zij zich op dat moment bevinden.

Koppelen van Systemen

Automatisering en optimalisatie van (e-)bedrijfsprocessen vergt vaak koppelingen tussen disparate systemen. Link bijvoorbeeld de webshop aan het labelprintsysteem van de koerier zodat adressen niet nog een keer ingevoerd hoeven te worden. Of exporteer (evt. automatisch) de sales naar je boekhoudprogramma.

Ook de CRM en HelpDesk kunnen aan een Webwinkel gekoppeld om zo bij te houden hoeveel interactie er aan een verkoop vooraf gaat. Bespaar tijd en krijg meer inzicht door systemen aan elkaar te koppelen.

Support, Coaching & Training

Sommige klanten hebben behoefte aan ad-hoc support, doorlopende coaching en ondersteuning, of in-house training. Bespreek met ons de mogelijkheden om management en personeel voldoende op de hoogte te brengen van de kansen in moderne e-business. Of het nu evolutie of een revolutie is, wij kunnen assisteren in een succesvolle overstap naar electronisch en/of online werken.

Ad-Interim / Detachering

Bij exponentiële groei, onvoorziene drukte of het wegvallen van een vaste kracht is het ook mogelijk om een van de Yawiss oprichters in te huren als interim directeur of manager. Neem een ervaren ad-interim e-Commerce directeur in de arm of een bewezen Head of Search Marketing om uitdagende tijden ook met succes te overbruggen.

Efficiënter werken m.b.v.:

  • Data & software in de cloud
  • Effectieve back-ups
  • Totaaloverzicht klanten
  • Optimale klantenservice
  • Gekoppelde systemen
  • Coaching & training door experts
  • Tijdelijk inhuren van experts

Moderne e-Business heeft ontzettend veel te bieden. Loop niet langer achter op wat er zoal mogelijk is. Informeer vandaag nog naar de kansen die er voor jouw organisatie liggen.

Bel of email meteen voor een vrijblijvend gesprek en ontdek de mogelijkheden!